Finland imorgon.

Imorgon hoppar jag och mamma på båten till Helsingfors. Vi ska åka på kortvisit till min mormor och morfar. =) Kommer hem på söndag igen.
Längtar verkligen till att få krama om dem båda! Har inte träffat varken mormor eller morfar på hur länge som helst. Det blir ju så när man bor långt ifrån varandra... Jag, mamma och pappa är de enda som bor i Sverige, resten av min släkt bor på olika orter i Finland. Det gör att det alltid varit lite annorlunda för mig (känns det som). Jag är yngst i släkten och uppvuxen i ett land med lite annorlunda sätt att se på saker. Ibland märker jag det tydligt när jag pratar med t.ex. mormor.
Men underbart ska det bli. Trots att jag känner mig lite "borta" så känner jag mig konstigt nog ännu mer hemma i vårt grannland.

Kommentarer
Postat av: Erika

Trevlig resa! :)

2009-09-28 @ 23:09:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0